wtorek, 27 marca 2012

O Mamma Mia ale tu śmierdzi!

Właśnie byłam w Urzędzie Miasta Praga- Północ. Generalnie wszystko pięknie, podjazd, otwierane automatycznie drzwi dla matek z wózkami lub dla osób niepełnosprawnych, jest od razu przy wejściu kącik zabaw dla dzieci i wielkimi literami- pomoc dla matek karmiących. Och. Ach. Byłam zachwycona. Idę do łazienki, klucz u ochrony, ale wszystko fajnie bo to obok- dają klucz tzn. że nie każdy ma wstęp. Okej wchodzę (byłam z dzieciakami) i BUCH myślałam, że padnę, zwalił mnie z nóg taki smród, że o Mamma Mia nie dałam rady. Poszliśmy do toalety obok, ogólnie dostępnej i bez podziału na płcie i dało się przeżyć. Wracam i oddaje klucz zwracając uwagę, że standard tej toalety jest tragiczny, a babka mi mówi, że wie o tym, że tak juz jest od dawna i da sie nic zrobić(????). Zapytałam w takim razie o pomoc dla karmiących matek. Zaprosił mnie Pan do swojego pomieszczenia biurowego 2 na 2. Na fotelu przy biurku przed komputerem można sobie pokarmić. Ale przynajmniej w odosobnieniu wiec już nie narzekam. Powiedziałam więc Panu, ze jestem z Fundacji MaMa i chciałam sprawdzić przystosowanie urzędu dla matek. No i Pan się zrobił czerwony, zaczęły się tłumaczenia. Jak tylko wspomniałam Panu co myślę o toalecie, gdzie nie da się stanąć nawet w drzwiach, a co dopiero przewinąć dziecko. Musieli by mnie długo torturować żebym tam weszła jeszcze raz (tego mu nie powiedziałam). Więc toczy się bój o firmę sprzątającą już od dawna (?). Więc, mówię, że wystarczy mopem przetrzeć podłogę. Wiec on wyskakuje z tekstem, że „mieszkańcy Pragi nie dbają o higienę, wiec czemu tu się dziwić” … na boga… tu trzeba wzywać Agencje Ochrony Środowiska, ale dobra, wystarczy, że Pan sam tam pójdzie, a nie wysyła matki z dziećmi. Musiałam się z wami tym podzielić, bo ignorancja tak podstawowych i prostych spraw jak umycie toalety (choć tą trzeba by było już tylko wyburzyć!) okazuje się wielkim problemem, trudnym do rozwiązania. Jak dla mnie dobry standard toalety z przewijakiem byłby tutaj ważniejszy nawet od kącika zabaw.
MJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz